Trainingen
i-Calling verzorgt trainingen voor personen die werkzaam zijn in commerciële functies en zijn of haar kwaliteiten op het gebied van telefonische verkoop en/of acquisitie willen verbeteren.
Training en advisering
Een trainingstraject kan intern en extern plaatsvinden en kan bestaan uit basis en opfriscursussen. Tevens kunnen wij uw gehele telemarketingsafdeling van A tot Z opzetten en begeleiden. Persoonlijke verkoop is vaak makkelijker dan telefonische verkoop, omdat er oogcontact is. Bij persoonlijke verkoop kun je non-verbale signalen herkennen en daarop inspelen. Bij telefonisch contact is dat moeilijker, dus het trainen van telefonische verkoopvaardigheden is daarom erg belangrijk.
Na een uitgebreide intake voeren wij het door u gewenste programma uit. Wij kunnen bij u in het bedrijf of vanaf onze locatie het voortraject testen en daar waar nodig verbeteren. Op deze manier kunnen we tussentijds eenvoudig wijzigingen aanbrengen en gedurende het project naar de gewenste overdracht datum toe werken. Wij hanteren een telemarketingsmodel dat gebaseerd is op de jarenlange ervaring van
i-Calling in het veld. Onze werkwijze is flexibel en wordt volledig aan uw wensen aangepast. Dit wordt gedaan met betrekking tot uw organisatie, afzetmarkt, strategie en missie.
Doelen en resultaat
De basisprincipes van een goed verlopend telefonisch verkoopgesprek worden getraind,
waarbij we de kwaliteiten van uw medewerkers gaan optimaliseren, zodat u gebruik blijft maken van de eigen kenmerken van uw bellers. Wij stimuleren de werknemers, te telefoneren vanuit de eigen persoonlijke kracht en dat elke marketeer de mogelijkheid heeft om zijn eigen stijl te behouden. De callcenter medewerkers wordt met name bewust gemaakt van het vasthouden van de aandacht, het omgaan met weerstand en hoe je de klant weet te overtuigen en vervolgens gaat af sluiten met een concrete afspraak.