Terugwinnen van een klant

Het terugwinnen van klanten is essentieel voor iedere organisatie. Hier wordt vaak minder tijd aan besteed dan aan het binnenhalen van nieuwe klanten, terwijl het terugwinnen van oude klanten vaak minder tijd, geld en energie kost. De klant kent u al en de reden van overstappen heeft vaak niets met u te maken, behalve dan dat u niet op het juiste moment in contact met uw klant bent getreden.

Eerst analyseren wij om welke reden de klant vertrokken is. Wellicht heeft deze voormalige klant gekozen voor de concurrent, vond hij uw prijs te hoog of was hij niet tevreden met de service. Maar veelal is het slechts een kwestie van een te late reactie of een juist contact moment van een andere partij.

Contact is de eerste sleutel voor het terugwinnen van de klanten. Wij bellen de klant op, achterhalen zijn of haar redenen voor deze keuze om te vertrekken, tonen begrip en benadrukken de al eerder bewezen diensten.

 

 

i-Calling medewerkers zijn zo opgeleid om servicegericht met klachten om te gaan. Door onze ervaringen kunnen wij met geduld en doordachte onderhandelingstechnieken zelfs uw meest teleurgestelde en/of non-actieve klant ‘veranderen’ in een tevreden en een opnieuw geïnteresseerde klant.